söndag 11 mars 2012

Balkong städning

I dag så var det lite vår i luften, + 8 grader och blåst.
Efter promenaden så gick jag hem och städade på balkongen, sen blev det en kopp kaffe det kändes riktigt mysigt och när jag tittade i mina krukor med gamla kryddväxter från förra sommaren så levde Franska dragonen och Gräslöken, så glad jag blev att dragonen levde det är min favorit krydda, om Chokladmyntan lever får vi se lite senare jag har två jordgubbsplantor och ett mullbärsträd också men dom får jag vänta lite till på innan jag får veta om dom lever.
 Kan ni se det lilla gröngråa som finns nere vid jorden = ) det är otroligt att man kan bli glad för så lite.

Taklöken behöver bara lite sol och värme så är den snart fin igen nu ser den lite trött ut.
Min lilla sambo får bo inne ett tag till, annars så sitter hon på en pinne ute under sommaren jag har tänkt att vi ska bo tillsammans resten av livet.

Nu är jag och balkongen redo för våren.

2 kommentarer:

  1. Söt sambo. Jag förmodar att hon inte sprider skitiga strumpor omkring sig. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tittade in hos mig! Visst är det underbart när våren kommer. Man vill göra så mycket. Det är då jag inbillar mig att jag är en trädgårdsmänniska. Jag planterar och fantiserar om en vacker prunkande trädgård men när sommaren kommer och ogräsen har tagit över i mina rabatter är jag inte lika entusiastisk. :))

    SvaraRadera