lördag 10 mars 2012

Längtan

I dag har jag längtan efter värme och pyssel på min balkong, jag har två små pellisar på till växt i köket, jag har lyckats ta död på mina pellisar under vinter det är inte så lätt att hålla dom vid liv i en varm lägenhet. Men man får gilla läget bara, det är inte hela världen, men jag är lite ledsen att jag inte längre har nån norrlandspelargon någon som har en stickling över!
Jag undrar om något har överlevt i krukorna under vintern, dom små taklökarna lever så dom kommer igång så fort värmen kommer.
                                               
Så här ser balkongen ut nu, det lilla trädet är ett mullbär hoppas det har överlevt och i krukan bredvid  under tyget så har jag satt lökar så jag hoppas det funkar även i år. 

I Uppsala har vi i dag 5 grader, det är ingen värme men vår känslorna kommer i alla fall och solen finns bakom lite gråa moln så har vi tur så kommer den fram lite i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar