onsdag 28 mars 2012

Blommor hårda som mjuka !

I dag är jag ledig och har varit på promenad då titta jag in Myrorna och hittade så fina assietter, redan som barn var jag väldans förtjust i denna servis och vi hade några tallrikar hemma.
Nu kan vi äta på lika assietter om vi är sex personer det är ju alltid trevligt, det var min ursäkt för att köpa dom, jag har fortfarande ganska dåligt med porslin sen jag flyttade men det är inget problem alls.

Det blev även lite snödroppar som fick följa med hem till min balkong, även om jag inte har nån stor trädgård längre så kan jag ändå ha en liten fin trädgård på balkongen.
Nån gång så så skulle jag vilja ha dubbla snödroppar, men dessa enkla är inte att förakta med sina vackra sinusmärken.
Jag har en större kruka på balkongen med lökväxter som jag satte i höstas och nu har första lilla knoppen tittat upp, det är lite som behövs för att man ska bli glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar