tisdag 27 december 2011

Stygn på stygn.

Jag gillar det fria broderiet väldans mycket, har suttit med en lapp ett par kvällar och sytt och tycker det är väldans kul men samtidigt blir jag lite irriterad över att det är lite svårt att hitta på motiv, så jag syr det som kommer upp i huvudet för stunden.

Jag funderat på att sy en liten väska och sätta på lappen på den, men samtidigt så har jag hur många små väskor som helst i garderoben har alltid sytt sådana, men nu använder jag dom inte lika mycket som jag gjorde förr. Lappen får ligga till sig lite.
Jag är sugen på att sy nåt klädes plagg, men just nu så vet jag inte vad så därför har jag inte kommit igång ännu, jullovet varar ju inte för evigt så man kanske ska skynda på lite,  vad för inte en kjol eller klänning som man kan ha till vardags oftast när jag tänker i dom banorna så blir det fin kläder men en snygg bra klänning som man kan ha på jobbet kanske. ( i jeans tyg ???? nu har min hjärna fått nåt att tänka på hm..........)

1 kommentar: