fredag 30 december 2011

Multi

Jag har några UFON i garderoben, men jag kan inte kasta några av dom.

 Denna lila skapelse skulle nog vara snyggare utan alla blommor upptill kanske ska jag helt enkelt sprätta bort dom.

Detta är en äkta 60-tals klänning ( inget UFO ) sydd av en sömmerska, den har jag lånat av mamma när jag skulle på 60 tals fest för ca 10-15 år sedan och mamma jag är ledsen men du får aldrig tillbaka den.

Detta är inget Ufo heller det är min favorit sommar klänning, den har jag ärvt av min kompis som hade ärvt den i sin tur det är en Benetton klänning som var naturvit när jag fick den och den var så intetsägande men med lite glad färg så blev den en riktig pärla.

 Denna linne klänning har jag köpt för nästan 2000 kr, om man ska köpa en klänning för så mkt pengar så ska det va en klänning som verkligen ska bli ens favorit men jag har knappt aldrig använt den, för tantig för mej,
Men den blir bra när jag om tio år måste se ut som en lugn och fin mormor kanske HA HA.

Denna är söt men inte snygg runt urringningen sitter inget snyggt där och genomskinlig i motljus så det måste till en underkjol och då blir jag så varm måste sy en i bomullstyg.

Detta UFO är söt på bild men sitter också fult runt urringningen, sydd i jearsytyg upptill som stöter i svart brunt och kjolen i svart bomullstyg, jag är för petnoga kan inte med sånt slarv.

Det är nog dags att ta fram symaskin och sprättaren och göra lite justeringar så kanske jag kan tänka mej att använda mina klänningar.

När jag läste Medeas blogg om att använda klänning och kjol varje dag så tänkte jag oj jag har ju inga,
jag har några fler och ett par kjolar så det skulle nog gå några dagar i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Klart du ska fixa alla fina klänningar du redan har. Dessutom kan ju koftor och leggings göra att de går att variera. Det är supermysigt att känna sig fin i klänning varenda dag.
    Önskar dig ett fantastiskt nytt år! Kramar

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året! Jag hoppas att du fick användning för någon av alla dina fina klänningar.
    Du vet ju att jag är en stalker till dig, =) och nu måste jag bara få fråga vad det är för snygg tapet man ser bakom klänningarna. Jag går i renoveringstankar och är lite inne på blått eller turkost med stora blommor.
    Kram!
    /Anna

    SvaraRadera