söndag 5 september 2010

Städdag

I dag har jag tagit i tur med sådant som behövdes göras, till exempel skulle jag ta reda på en stor balja med Agave så nu har jag ca 45 krukor med tre skott i varje.

Efter det så tog jag och lade på mattorna på balkong golvet så det skulle bli varmare och så flytta jag in blommorna som ska in från trädgården, efter det var det skönt med en kopp kaffe.



Jag älskar knoppen på mitt vita bord, den köpte jag på Indiska för många år sedan och så blev den liggande men för ett par år sedan så tog jag och målade bordet och då kom den vackra knoppen till användning.

Katten är också en favorit och passar bra ihop med mina betong ljusstakar.

Vackra stilleben, dessa fina gamla saker grävde vi fram jag och min kompis när hon anlade en rosenträdgård ovan på grundet till ett gammalt soldattorp.


 

Jag är så glad åt våran balkong för nu är jag inte ute i trädgården så mkt men när jag sitter på balkongen så känner jag mej delaktig i trädgården lite ändå.

En hel dag utan att sy det känns lite konstigt men man måste ju få längta lite också då blir det roligare när man sätter sig nästa gång.

1 kommentar:

  1. Mysig inglasning med en massa fina detaljer!

    Vet du, jag chockade nästan mig själv när jag gjorde en korg med bara vita knappar - så du har alldeles rätt. Ovanligt för att vara mig!

    SvaraRadera