lördag 25 september 2010

Kronblom flyttar in

Så fort vi börjar rusta något rum så börjar jag fundera på möbler mm, jag bestämde mej för att köpa en köks soffa till allrummet för katterna kloar sönder alla fåtöljer vi har.

Sen är det så att jag älskar köks soffor.

I dag slutade mitt letande och vi åkte och köpte en soffa på ett antikhus vi har i grannbyn.





Sen när jag hade fixat och lagt dit kuddar mm så kände jag mej så tom, det är så typiskt för mej  det är alltid roligast att leta och fixa till möbler när dom sen är klara och på plats så känner jag att jag måste ha något nytt att sätta tänderna i.

Nu är vi snart klara med rummet, lite tapetsering kvar och så ska listerna fixas och sättas dit.

Golvet är dags att byta ut också men med min man så kan man inte fixa allt just nu han är så tvärs imot allt,
jag blir galen på honom men jag kommer ingen vart vi blir så himla osams och han skyller på att takbytet på huset blir så dyrt så vi måste avvakta och se vad det blir. ( det kan man ju förstå)

1 kommentar:

  1. Jätte snygg soffa.....Känner igen det där med mannen....de är svåra ibland....Kramar

    SvaraRadera