fredag 10 september 2010

Skönt väder

I dag har jag varit på stan och ätit lunch med min kompis, vi har inte träffas på 2-3 månader tur att det inte spelar någon roll hur ofta vi ses man är ändå kompisar.

Jag njuter för fullt av det milda vädret, det är då det inte gör något att hösten redan kommit.
Dottern har börjat få jobba lite på två olika ställen och jag är så glad för hennes skull, hon vill ha jobb så hon fram över kan flytta till eget och det förstår man verkligen.
Jag älskar Kastanjer, att gå och hålla dom i handen och dra fingrarna över den glatta ytan.
Om en månad kan vi nog börja plocka dom.

Detta vackra träd står för långt bort för min kamera men det står så vackert i mina ögon.

Nu ska vi snart iväg och äta i stan så dottern som ska ha kompisar hemma på middag ska få vara hemma utan oss, vi har ett litet hus och vi har inte precis nån stans hemma att ta vägen så då flyr vi fältet ett tag.

2 kommentarer:

  1. Haha, tillhör du också dem som brukar gå med ett par kastanjer i fickan? Jag hittar kastanjer i alla mina "höstjackor". Tyvärr har jag inget eget träd utan får plocka när jag kommer åt.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det SÅÅ härligt med kastanjer. Överväger att plantera ett!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera