fredag 3 augusti 2012

MINI UTFLYKT !

Jag känner värme, bestämmer mej för att gå på utflykt.

Inhandlar pocketbok, wienerbröd och cola sen bär det av mot Botaniska trädgården och mitt favorit ställe.
Det är tryckande varmt ute, skönt.




Slår mej ner på kullen och hugger in på matsäcken, hinner känna hur jag trivs och hur skönt det är att sitta och läsa och solen tittar fram och värmer mina ben, strax efter kommer åskan och det kommer svala vindar jag tvekar ska jag sitta kvar eller vända hem, det är ju lite otäckt endå med åska när man är ute. Tar det säkra före det osäkra och går raskt hem.

Det mullrar men jag ser inga blixtrar, men det känns som snart öppnar sig himlen, väl inkommen på min gård så faller stora tunga droppar och jag springer in, när jag kommer in i lägenheten och tittar ut så är himlen ljus och inget regn, strax där efter kommer lite sol.


Känner mej lite lurad, men försöker se det så att det är nån mening med allt, plockar upp min kasse med dagens fynd en underbar doftande Peaceros, en liten bukett lavendel och en vacker sten och så dom inhandlade böckerna.

Ja nu skiner solen igen och jag ler åt vädret. 

1 kommentar:

  1. Hmm! Är det inte så det varit hela sommaren? Man får ladda med både baddräkt och gummistövlar till samma utflykt. Annars verkade ju din plan vara riktigt mysig. Fast det kanske funkade med soffhörnan också? =)
    /Anna

    SvaraRadera