lördag 4 augusti 2012

HÄRLIG DAG Solen har skinit mest hela dagen i Uppsala, helt underbart. Började dagen med fotboll på fm, det var blåsigt på landet och man var glad för jacka. Det var min fina dotter som spelade, med nr 9 på ryggen förståss.
Efter matchen blev det en runda i stan, betydligt varmare.
Söt grind, jag är lite fascinerad av grindar tror jag allt, titta noga det är katter på grinden.
Ett sött litet café på övreslottsgatan.
Vackra Domkyrkan
Vackert varigerat träd i universitetsparken
Så fin gammal vattenpump som fungerar, står utan för Upplandsmuseet. Behöver jag säga att jag är nog ganska förtjust i min stad.
Dottern har hittat godaste fika och matstället dom serverar pannkakor, ligger på svartbäcksgatan, det kanske inte ser så gott ut men jag lovar det smakar himmelskt . Nu skiner solen från en klarblå himmel och jag känner mej nöjd med en fin dag, det är alltid lika fint att få umgås med världens finaste dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar