söndag 15 november 2009

Varmt och gott

Jag har nu haft en skön eftermiddag sedan jag kom hem i dag från stan, det är så varmt ute ca 8 plus grader.
Jag var ut och plockade lite höstastrar, det är helt sjukt att dom lever och blommar fortfarande fast vi hade det så kallt för ett par veckor sedan på nätterna. höstastrar ska man absolut ha i sin trädgård, det är den blomman som blommar sist i min trädgård, så har man tur och får ha lång och varm höst så kan man plocka blommor länge, Jag har nog en fem sex stycken olika sorter en del blommar tidigt och en del sent och en del är höga och en del låga.
Jag fuskar lite jag var nu ut och satte upp en gammal guld adventsstjärna nere i stora växthuset, det är ju så mörkt och trist ute så det kan vara trevligt att komma hem och se att det lyser.


Jag har ett par jular sett i tidnings repotage att dom gjuter stora betong ljusstakar i petflaskor som dom sedan ställer block ljus i, som adventsljus men jag har inte orkat gjuta förr om åren men nu slog jag till och gjorde det. det ska bli spännande och se om det går att få till något snygg av det jag gjorde. uppföljning kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar