torsdag 7 juni 2012

Mulle mullbär!

Jag köpte ett mullbärsträd för några årsedan, träd och träd kalla vad man vill men det är mitt lilla träd och det bor med mej på balkongen.

När vi var i Barcelona så stod det ett gammalt fint Mullbärsträd inne på ett litet torg.

Det som är kul med Mullbär är att det får massa kart direkt efter lövsprickning, som sedan mognar i ojämn tack hela sommaren. Trädet i Barca hade några mogna bär tyvärr satt dom för högt upp så jag kunde inte smaka.


 Detta träd hitta jag lite här och där,  det hade små blå klockor till blommor jag fick för mej att det heter Kejsarträd men det kan vara helt fel.

In till en husvägg stod fyra Apelsinträd.

Jag älskar träd, att få gå runt i en stad och se alla dessa träd och växter som man bara drömmer om att få ha i en trädgård det gör att man vill flytta ögonblickligen.

Underbara Barcelona, det kommer mer om denna underbara plats för den gjorde stort intryck på mej.

Jag har inte rest på många år, jag har varit väldans flygrädd men denna gång var allt som bortblåst och jag måste säga att det är en stor tung sten som har lämnat mitt bröst, och jag ser fram i mot fler resor med samma resesällskap.

1 kommentar:

  1. Så fint du tycks ha haft det. Tänk vad rätt sällskap kan göra med ens känslor och upplevelser. =)
    /Anna

    SvaraRadera