onsdag 2 maj 2012

Bästa tiden på året.

Jag bara älskar denna tid på året då man vet att man har allt framför sig av den underbara sommaren.
I går var jag en sväng till Botaniska trädgården i Uppsala ( Magnolia).
Det är ganska mkt nyplanteringar på gång, och dom mjuka formerna av hjärtan är bara så rätt tänkt, för våra kära växter ger oss så mkt kärlek.
 En Azalea som stod och lös på långt håll.
Backsippans knoppar är så söta och mjuka, man får verkligen lust att känna på dom.
Vårlökar älskar jag bara.
Denna Vinca minor (kommer inte ihåg det svenska namnet, Vintergröna ?) är ett sånt fruktansvärt ogräs men jag tycker den är så läcker i denna lila färg som man inte ser så ofta.
 Men man behöver inte åka till Botan för att njuta av allt vackert, detta lilla träd står i föreningen där jag bor.
När jag flyttade från min älskade trädgård  (i dag ett år sedan) så visade sig att gården där jag köpt min lägenhet har vår kända Uppsala författare Kjell Eriksson till lika trädgårdsmästare anlagt, hur kan man ha sådan tur mej glädjer det mkt.
Han hade Ulvaträdgård utan för Uppsala en gång i tiden och det låg inte långt ifrån där jag bodde så mkt har han delat med sig av sin kunskap till oss alla som var kunder där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar