torsdag 12 augusti 2010

Sensommar

Nu känns det att det är sensommar och inte mitt i sommaren, fast vi har det varmt och skönt  24 grader så kan ingen lura mej.

Gräset växer som sjutton och jag var tvungen att klippa i dag igen, tror inte det var en vecka sen sist.

Jag har redan tagit upp alla mina gula lökar och tagit bort dillen och en del annat i landet så det känns som odlings sesången är på upphällningen också.

Vi har ett Krikon träd som börjar mogna så visst är vi på väg mot hösten allt, det kan ingen stoppa.

I går såg jag dom första skördetröskorna och jag har börjat samla frön från tomaterna.
Jag har börjat jobba med pappers arbete för om en och en halv vecka ska jag börja träffa mina grupper igen som jag jobbar med åt kyrkan.

Faktiskt så känns det inte hemskt fast jag vet att snart är det slut på min låga ledighet och min sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar