söndag 2 maj 2010

Nu har musen fått björköron

Jag är ganska trött nu efter en lång och härlig dag, så när jag tittade upp på björken så tänkte jag nu har musen fått björköron, (känner mer lite som Maria Montisami) o jag har förlagt mitt läppstift.

Jag har i dag blivit mamma till sju små söta kycklingar av rasen dvärg Kochin.


Så nu kommer det bli mkt höns också på denna blogg.
Jag hade höns mellan 1997-2007,  nu var det dags igen jag har saknat dom så mkt.
Det är lite erat fel ni andra bloggare som visar höns bla Myggans surr för jag blev ännu mera sugen när jag såg era höns ( så tack ska ni ha =)  = D.)

I dag har jag städat i mitt lusthus så nu har jag haft första fika stunden där ute för i år.

Det här är en bild från förra sommaren.

På väggen sitter en väggvas som är inköpt på Ikea för många år sedan den har jag alltid färska blommor i efter vad trägården bjuder på, så detta är den bukett som är först ut i år.
Man ser att det är som en nisch på väggen där dockan sitter, där ska det bli glas hyllor och glas dörrar men vissa saker blir aldrig färdiga jag har inte fått några dörrfoder på insidan eller ett trappsteg utanför heller.

Jag tog in några luktvioler också, jag önskade att det var en lukt blogg, för alla ni som inte vet hur dom luktar så är det precis som viol pastiller som fanns förut i alla fall på tablett ask.

På väggen sitter inplastade botaniska ark, det är så smart med plast maskin nu kan dom sitta där året runt utan att bli förstörda av fukten på vintern. och så är dom dubbelsidiga så man kan vända på dom om man ledsnar.



Jag har själv bestämt hur lusthuset skulle se ut så på tre väggar är det glasdörrar men på den fjärde väggen rakt in så ville jag ha en hel vägg för min gamla kökssoffa ville jag ha där ute, (det är så skönt att en varm sommar dag gå in och lägga sig en stund på soffan och slumra lite) och så måste jag få rum med lite tavlor. Den rosa bilden är ritat av en flicka som bor i Texas i den familj som min man bor hos när han är där och hon skickade den till mej,  jag som älskar katter och rosa blev ju jätte glad.

I taket sitter en skir ljuskrona med tyg blad på, den passar så bra där.


Nisse min stora Mco kille fyller tre år i sommar han har börjat nu få gå utan koppel med mej i trädgården och han är så lycklig. ( fast det är lite jobbigt för mej men han var så olycklig i kattgården han sitter och tittar på mej hela tiden och  grinar)

3 kommentarer:

  1. Visst är "kyckling-sjukan" en fin sjukdom? Tom min 15-åring, som inte gillar hönsen, blir alldeles till sig av små kycklingar. Vilka små sötnosar du har fått. Jag hoppas att det är en bra könsfördelning på dem.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka ljuvliga små dunbollar!

    SvaraRadera
  3. Va´gulligt med små kycklingar :) Ja, när man är trött så blir det fel lite här och där...Vilken underbar trädgård du har. Har kikat runt lite och blir inspirerad av allt möjlligt här. Kram

    SvaraRadera