söndag 11 september 2011

Kattutställning

Så var jag tillbaka i katternas värld.
Denna helg var det stor kattutställning i Uppsala och min kära vän skulle ställa ut några av sina fina katter.
Det var inte utan att jag faktiskt längtade tillbaka lite, jag är en tävlingsmänniska till viss del och det är kul att ställa.



Två av min kompis katter, Main coon så klart, ungkatter.

Denna lilla söt nos är en Devon rex, en av mina favorit raser så söt.

Hon ser ut som en liten docka.

  Denna super läckra Main coon hona kommer från en Tysk uppfödare men bor i Italien så det var en lång väga gäst. Grymt läcker vi var många som dräglade över henne.

Så här ser en bur ut som katten tillbringar dagen i på utställning otroligt att dom accepterar att vara instängda i en sån en hel dag.

Rätt skönt att bara kunna gå därifrån när man ville åka hem, så det är inte så dumt att bara vara och hälsa på också.

1 kommentar: