torsdag 21 februari 2013

Silke och spets I går när jag skulle köpa en dragkedja till sommarklänningen som jag syr så titta jag på fyndhörnan på Ohlsonstyger, har varit sugen ett tag att prova att sy trosor, många gör det och det ser inte super svårt ut, men ska man sy egna så ska det va för att dom ska bli billigare än på affären tycker jag. När jag kolla det vanliga utbudet av tyg så låg tygerna på ca 150 kr meter och man måste köpa 60 cm då får man ut tre trosor på dubbelbredd och en trosa på 90 bredd men då bara 30 cm tyg, underbyxresår kostade 20 kr metern och ska man ha det även i bena så går det år ca 2.75 runt en trosa då börjar det inte bli lönsamt att sy. men jag hitta slinkittyg som kostade 15 kr för 60 cm ( 150 kr kg) och så hade dom bred spets för 10 kr m och slutligen så tog jag vanlig resår som kostade 8.50 m (1 cm bred). Jag betalade ca 80 kr och tror att jag kommer få ut 3-5 trosor av detta material. Nu får vi se framöver om jag kan få ihop någon trosa av detta, kul att prova iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar